Deset najboljih efekata fudbala na zdravlje

U novije vrijeme na fudbal se gleda kao na jako profitabilan sport, te se prilikom odabira sporta koji će trenirati još kod dječaka, slava i novac stavljaju na prvo mjesto, pa tek onda sve što uz to ide.

Roditelji bi mogli dobiti dodatni poticaj da svoju djecu usmjere ka igranju ove, “najvažnije sporedne stvari na svijetu”, kada shvate koje sve zdravstvene beneficije ostvaruje svaki fudbaler, dok trči zelenim terenima za loptom.

Drastično povećanje aerobnog kapaciteta (kondicije)

Za razliku od prosječnog čovjeka, spreman fudbaler bez ikakvih problema može trčati 90 minuta, što zahtjeva ogromnu izdržljivost. Jedan meč zahtijeva ogroman broj sprintova, oporavaka, te ponavljanja kruga opet i opet. Prosječan igrač na meču pretrči oko 10 kilometara.

Poboljšanje kardiovaskularnog zdravlja

Srce i kompletan krvotok, kod fudbalera su obično u besprijekornom stanju. Ako se osvrnemo na to šta jedan igrač radi tokom utakmice – konstantno hoda, trči, podiže i spušta intenzitet sprinta, nije teško shvatiti da je upravo to savršena kombinacija za održavanje srca i kardiovaskularnog sistema zdravima. Sve to jača srce, pomaže arterijama i venama da se odupru od zadržavanja holesterola, te smanjuje krvni pritisak i sagorijeva višak kalorija.

U_cici_preigravanje_large

Sniženje procenta tjelesne masti i poboljšanje tonusa mišića

 Fudbal je sjajan sport za topljenje masnih naslaga, jer aktivira brojne mišiće, koji su tokom utakmice primorani da rade na različite načine. Isto tako, djeluje i na izgradnju mišića, kako njihovi sporo-trzajnih, tako i brzo-trzajnih vlakana. Ako bi fudbal gledali kao fizičku vježbu, tada bi shvatili da se tu radi o jednom od najkvalitetnijih treninga, jer kombinuje i vježbe snage i izdržljivosti.

Povećanje snage mišića

Snaga donjeg dijela tijela je potrebna za udaranje, skakanje, uvijanje, okretanje, te startove na protivničke igrače, što je sve temelj za eksplozivnost i brzinu. Snaga gornjeg dijela tijela, s druge strane, u fudbalu je potrebna zbog zadržavanja protivnika i građenja lopte, te za sve duele, kako na centru, tako i u samom kaznenom prostoru. Zbog toga, redovno igranje fudbala, pomaže razvijanju cijelog tijela.

Povećanje čvrstine kostiju

Kako se zna da gustoća kostiju prilikom starenja kod ljudi sve više opada, tako je jasno da tokom godina punog napona snage treba što je moguće više ojačati kosti. Fudbal je sjajan i u tom slučaju, jer opterećenje kojima se izlažu kosti, upravo ih i jača, pa je definicija održavanja kostiju baš ta da se opterećuju tokom cijelog života, a jedan od načina je i igranje fudbala.

Jačanje sposobnosti koordinacije

Zbog promjena sa hodanja na trčanje i sprint, koordinacija je ključna u fudbalu. Kroz složene pokrete poput driblinga i promjena u smjera kretnje, koordinacija se podiže na potpuno drugi nivo, a stvari su jasne, što je bolja koordinacija igrača, to je bolja i njegova predstava na terenu.

kids-soccer-exercise

Promovisanje timskog rada i dijeljenja

Kako se radi o timskom sportu, svakom igraču postane potpuno jasno da sve stvari nikako ne može izvesti sam, te koliko god da je dobar, barem u nekom trenutku će mu trebati razmjena duplog pasa sa saigračima. Upravo je to jedna od glavnih životnih lekcija, da se u životu do cilja uvijek lakše dolazi u kooperaciji sa drugim, bliskim prijateljima koji imaju zajednički cilj.

Jačanje kognitivnih funkcija mozga

 Donošenje brzih odluka na terenu, u stvarnosti pomaže razvijanju kognitivnih funkcija mozga, koje povećavaju sposobnosti koncentracije, upornosti i samodiscipline. Čak i kada tempo utakmice opadne, oni su i dalje u potrazi za stvaranjem teritorijalne prednosti i ostvarivanjem nadmoći nad protivnikom.

Povećanje samopouzdanja i samopoštovanja, smanjenje anksioznosti

 Povećanje snage i izdržljivosti, vodi do povećanja povjerenja u i van terena. Povjerenje i samopoštovanje, ne samo da utiče na sportske performanse, već i utiče na sve elemente života, čak i one privatne kakvi su porodični život i uspjeh u edukaciji i slično. Također, kao kod svih drugih oblika vježbanja, tijelo otpušta hormon endorfin, koji redukuje stres i anksioznost.

Svi mogu igrati, bilo gdje

Možda i najbolje od svega vezanog za fudbal, je to što nema ograničenja i što pored lopte nije potrebna nikakva posebna oprema niti posebni tereni. U suštini se ne radi se o skupom sportu, te je sve jednostavno, a upravo najjednostavnije igranje na otvorenom predstavlja i najzdraviji način dostizanja svih iznad navedenih beneficija.
418839_milan-pike-youtube.com-shakiravevo_f
Izvor: healthfitnessrevolution.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>